Лекция Мэрелин Флир «Значение традиций в австралийских школах в формировании деятельности и движущих мотивов детского развития»

Версия для печати

18 июня 2009, Россия, Москва

Информация

Уважаемые коллеги! Приглашаем вас на лекцию Мэрелин Флир (университет Монаш, Австралия)

«Значение традиций в австралийских школах в формировании деятельности и движущих мотивов детского развития»  

The significance of practice traditions in Australian schools for shaping activities and generating motives in children’s development

 Marilyn Fleer

Monash University, Australia 

Abstract

This presentation discusses the concept of motives in relation to a study of two children from the same family who entered the practice tradition of schooling. In drawing upon the writings of Davydov, El’konin, Leontiev, Vygotsky, and contemporary scholars, such as Hedegaard, Jensen and Stetsenko, the concept of motives as understood within Western context, is used to show how the youngest child develops a learning motive towards curricula content, and the older child towards behaving like a school child. The former is a productive orientation, whilst the latter results in school failure.  


Отчет о мероприятии››
Приложение:

Предлагаем Вам разместить на своем сайте новостной информер с постоянно обновляемой лентой предстоящих мероприятий по психологии, педагогике и смежным дисциплинам.